Co jsou cookies?

Textové soubory, které internetové stránky ukládají na váš počítač nebo mobilní zařízení v okamžiku, kdy tyto stránky začnete využívat. Stránky si tak na určitou dobu zapamatují úkony, které jste na nich provedli, a preferencí (např. přihlašovací údaje, jazyka, velikost písma a jiné zobrazovací preferencí), takže tyto údaje pak nemusíte zadávat znovu a přeskakovat z jedné stránky na druhou.

Dalším používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas s ukládáním souborů cookies. Více informací Méně informací

Salone del Gusto a Terra Madre United hlásí úspěch!

autor: Ája Voráčková | dne: 04.11.2012

Salone del Gusto a Terra Madre se poprvé spojily v jednu událost, která se konala 25. – 29. října 2012 v italském Turíně. Bienální akce organizovaná hnutím Slow Food, městem Turín a regionem Piedmont ve spolupráci s italským ministerstvem zemědělství, potravinářství a lesnictví ukázala výjimečnou různorodost jídla ze všech kontinentů a spojila drobné farmáře a řemeslníky z celého světa, kteří následují principy dobrého, čistého a férového.

Návštěvnická účast narostla o 10 % i přes probíhající finanční krizi

Letošní ročník události Salone del Gusto a Terra Madre, který byl ukončen v pondělí 29. října, zanechal organizátory, producenty, delegáty a farmáře s novou nadějí a nadšením pro budoucnost potravin a farmaření. Nová forma celé akce, kde se Terra Madre, světové setkání komunit Slow Food pohybujících se kolem jídla, připojila k Salonu chutí (Salone del Gusto), ukázala úspěšnou:celková účast registrovaných návštěvníků stoupla o deset procent – zatímco pětidenní událost přilákala v roce 2010 na 200 000 návštěvníků, v letošním roce se jí zúčastnilo 220 000 lidí. Také v porovnání s předchozími lety byly jednotlivé návštěvy delší. Návštěvníci přijeli dříve a většina strávila v Lingotto Fiere, kde se Salone del Gusto konal, celý den.

Organizátoři považují událost za obrovský úspěch a za úkaz toho, že navzdory finančníkrizi veřejnost pochopila politický význam události, ústřední roli potravin a zemědělství i potřebu změny paradigmatu v rámci potravinového systému. Přes 16 000 lidí, mezi kterými byli jak delegáti Terra Madre, tak veřejnost, se zúčastnilo 56 různých konferencí organizovaných hnutím Slow Food. V přeplněných místnostech probíhaly debaty týkající se nejrůznějších témat – od zdraví a značení výrobků až po vodu a sociální problémy. To vše doprovázely diskuze výrobců potravin, expertů, zástupců potravinářské komunity a mládeže z celého světa. Doufejme,že tento výraz veřejného zájmu donutí průmysl dívat se na farmáře pozorněji a etičtěji.

V centru těchto konferencí v rámci celé události byli mladí lidé, ať už farmáři, aktivisté nebo studenti. Kreativní aktivity organizované studenty Univerzity gastronomie a Slow Food Youth Netwok prokázaly, že je velice úspěšné zapojit mladé z celého světa do debat o udržitelné produkci a spotřebě.

Zásadní pro Salone del Gusto a Terra Madre byly také vzdělávací aktivity pro děti: 3 700 z nich se zúčastnilo her zaměřených na vzdělávání o jídle a chutích, zatímco v roce 2010 to bylo pouze 1 000 dětí. Akci navštívili i studenti ze 6 000 škol z celé Itálie. Hitem byly i praktické a degustační workshopy pro dospělé, což dosvědčují lístky vyprodané ještě před začátkem akce. Organizátoři tak byli přinucení přidat do programu ještě další workshopy. Velký podíl vstupenek (60 %) zakoupili cizinci z jiných zemí než Itálie.

Výrobci jednotlivých Slow Food prezidií, komunity sítě Terra Madre a vystavovatelé přítomní na italských a mezinárodních trzích vyjádřili svou spokojenost s úrovní prodeje a s interakcí s návštěvníky, kteří byli zvídavější než kdy jindy a měli zájem dozvědět se více o nabízených produktech. Asi polovina výrobců měla vyprodáno již na konci čtvrtého dne. Dalším dobrým znamením byl i vysoký počet kupců, kteří událost navštívili: 350 během pěti dnů.

Návštěvníci se ukázali být velmi vnímaví k opatřením udržitelnosti, které Slow Food na akci učinil, a ocenili skutečnost, že tištěný program byl vyměněn za speciálně vyvinutou aplikaci pro chytré telefony. Kromě vítězného ocenění v Miláně za nejlepší užitkovou aplikaci, byla stažena 15 000 uživateli, kteří jí udělili velice pozitivní zpětnou vazbu.

Nejenže akce Salone del Gusto a Terra Madre byly poprvé spojeny do jedné události, tento rok byl také speciální tím, že během stejného víkendu se 650 delegátů z 95 zemí zúčastnilo mezinárodního kongresu Slow Food. Tato klíčová třídenní akce, která bude určovat budoucnost organizace, představila prezentace od 90 delegátů z 51 různých zemí, které se dělily o své vlastní Slow Food zkušenosti.

 

Aktuality

Fotky z akcí

Mezinárodní akce